Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(8)
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(3)
Gredka-Ligarska Iwona
(3)
Rozmus Dariusz
(3)
Rogacka-Łukasik Anna
(2)
Bełza Magdalena
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Borski Maciej
(1)
Bykowski Igor
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Dolnicki Bogdan Wykonywanie zadań publicznych przez organizacje pozarządowe
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Grabiec Olimpia
(1)
Grewiński Mirosław Partnerstwo administracji publicznej z organizacjami samorządowymi
(1)
Jabłoński Władysław
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kalisz-Prakopik Anna
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata
(1)
Krannich Marek
(1)
Mączyński Marek Koordynacja i współdziałanie w administracji
(1)
Nierenberg Bogusław Media lokalne jako kreator podmiotowości obywatelskiej
(1)
Nitecki Stanisław
(1)
Przywora Bogusław Służba przygotowawcza w samorządzie terytorialnym - stan de lege lata i postulaty de lege ferenda
(1)
Wnuk Jan
(1)
Zienkiewicz Adam
(1)
Zrałek Maria
(1)
Ćwiertniak Bolesław Maciej Dwie ustawy o pracownikach samorządowych
(1)
Ćwiertniak Bolesław Maciej. Red
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Archeolodzy
(2)
Konserwatorzy zabytków
(2)
Muzealnicy
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Prawnicy
(2)
Studenci
(2)
Administracja publiczna
(1)
Kuratorzy wystaw
(1)
Temat
Finansowanie
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Ochrona zabytków
(2)
Opieka społeczna
(2)
Uczniowie
(2)
Budownictwo przemysłowe
(1)
COVID-19
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Energetyka
(1)
Handel dziełami sztuki
(1)
Informacja publiczna
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konserwacja zabytków
(1)
Konserwatorstwo
(1)
Kontrola państwowa
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Muzea
(1)
Nadzór administracyjny
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Negocjacje
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata
(1)
Państwo
(1)
Poszukiwanie skarbów
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Prawo
(1)
Prawo autorskie
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Socjalizacja
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Zabytki archeologiczne
(1)
Zabytki techniki
(1)
Zachowanie
(1)
Zaginione dzieła sztuki
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie publiczne
(1)
Zarządzanie służbą zdrowia
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Świadczenia społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Hiszpania
(1)
Niemcy
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka adresowana jest do szerokiego grona Czytelników: prawników, archeologów, konserwatorów zabytków, pracowników administracji rządowej oraz samorządowej, muzealników, historyków, wykładowców, studentów.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Ambicją Autorów poszczególnych rozdziałów monografii było m.in. pokazanie roli jaką obiekty techniki odgrywały w życiu różnych społeczności na przestrzeni wieków, a nade wszystko dostrzeżenie roli, jaką zabytki techniki mogą odegrać współcześnie. Uwaga skoncentrowana została także na procesie rewitalizacji zabytków techniki, dzięki któremu zabytki te przeżywają obecnie swoje ,,drugie życie". Autorzy artykułów zmierzyli się z problemami występującymi w praktyce, a w tym także z problemami natury prawnej, które towarzyszą procesom rewitalizacji zabytków techniki i przywracania ich społeczeństwu. Podjęte zostały rozważania na temat tego jak prawidłowo zarządzać zabytkami techniki, by zarządzanie to stało się kluczem do skutecznej ochrony zabytków techniki. Autorzy poszczególnych rozdziałów przedstawili swój punkt widzenia. Podzielili się również własnymi doświadczeniami z praktyki.
Słowo wstępne od Redaktorów * I. Aspekty prawne * 1. Aleksandra A. Kozioł - Europejskie dziedzictwo kulturowe a prawo własności jako gwarancja praw podstawowych * 2. Wojciech Papis - Zabytki techniki – problem definicyjny i kumulatywnej ochrony * 3. Ariel Ciechański, Filip Bebenow - Otoczenie instytucjonalne a rozwój turystyki opartej na dziedzictwie kulturowym kolei * 4. Radosław Gonet, Marian Liwo - Użytkowanie zabytków w górnictwie naftowym oraz ich wpływ na środowisko pracy i ochronę pracy w ujęciu historycznym i obecnie * 5. Ariel Ciechański, Judyta Kurowska-Ciechańska - Problematyka rewitalizacji i adaptacji na cele muzealne obiektów kolejowych przez organizację pozarządową na przykładzie Parowozowni Skierniewice * II. Zagadnienia praktyczne * 1. Ireneusz Suliga, Tadeusz Karwan - Rozważania nad przygotowaniem kadr i edukacją odbiorców oferty ekspozycyjnej z zakresu dziedzictwa kultury technicznej * 2. Anna Cieplińska-Jaglarz - Komunikat o zasobie muzealnym zawierającym eksponaty związane z Pierwszą Fabryką Lokomotyw w Polsce Fablok w Chrzanowie w Muzeum w Chrzanowie im. Ireny i Mieczysława Mazarakich * 3. Karolina Rybicka - Osiedle robotnicze w Wilkowie koło Złotoryi od powstania do zakończenia II Wojny Światowej * 4. Jacek Sypień - Przyfabryczne osiedla robotnicze na ziemi olkuskiej z przełomu XIX i XX wieku – pytania o przyszłość * 5. Grzegorz Kończyk - Próba odtworzenia prostego procesu pirolizy malachitu jako najstarszej metody pozyskiwania miedzi – prezentacja wyników * 6. Dawid Keller - Rewolucja komunikacyjna wieku XIX na Górnym Śląsku * 7. Stanisław Duży, Grzegorz Dyduch, Wojciech Preidl, Grzegorz Stacha - Techniczne aspekty rewitalizacji zabytkowych obiektów podziemnych * 8. Zbigniew Bereszyński - Zabytki budownictwa hydrotechnicznego w historii i krajobrazie górnej części dorzecza Odry * 9. Andrzej Dyga, Aldona Garbacz-Klempka, Anna Mikołajska - Ochrona metalowych zabytków archeologicznych w warunkach muzealnych. Przechowywanie, konserwacja, procesy badawcze * 10. Edelgarda M. Foltyn, Eugeniusz Foltyn, Leonard Jochemczyk, Adam Michczyński, Jacek Podwórny - Początki metalurgii kolorowej na ziemi tarnogórskiej w świetle wyników badań na stanowisku Miasteczko Śląskie-Żyglinek 3 * 11. Dariusz Rozmus, Marek Szymaszkiewicz - Znaleziska pradziejowych zabytków ołowianych, wczesno-średniowiecznych „ciężarków” oraz wytopków ołowianych w regionie chrzanowskim (Jankowice, Młoszowa k. Trzebini) * III. Komunikaty * 1. Dariusz Rozmus - Uwagi o potrzebie badań i ochrony śladów wczesnośredniowiecznej metalurgii srebra i ołowiu na ziemiach polskich * 2. Dariusz Fuchs, Ryszard Fuchs - Koncepcja szlaku kopalń zlikwidowanych w Rybnickim Okręgu Przemysłowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57003 (1 egz.)
Kaucja: 39,64 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 62 (1 egz.)
Kaucja: 33,06 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach [258]-277.
Zasadniczym celem opracowania jest próba ukazania poszczególnych form wsparcia, jakiego państwo udziela osobom z niepełnosprawnościami. Już sam jego tytuł "Publiczne formy wspierania opiekunów osób z niepełnosprawnościami" świadczy o uniwersalnym i holistycznym charakterze pracy. Wydaje się także, że jest to opracowanie, które po raz pierwszy w sposób kompleksowy podejmuje problematykę wsparcia dokonywanego przez organy władzy publicznej na rzecz opiekunów osób z niepełnosprawnościami. Do tej pory przedmiotem badań doktryny prawa były bowiem wyłącznie kwestie związane ze wspieraniem osób z niepełnosprawnościami. Problem pogorszenia sytuacji osób im bliskich, które "skazane są" na koegzystencję z nimi i ich wspieranie, jest praktycznie nieobecny w literaturze prawniczej. Ma on przy tym wyraźnie interdyscyplinarny charakter. O ile bowiem nauka prawa praktycznie nie odnosi się do społecznych uwarunkowań funkcjonowania opiekunów osób z niepełnosprawnościami, o tyle kwestia ta, w różnych oczywiście aspektach, jest przedmiotem zainteresowania pedagogiki, psychologii, socjologii, polityki społecznej czy ekonomii. Nie można zatem, dokonując analizy istniejących rozwiązań normatywnych, abstrahować od dokonań innych nauk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 127-129.
Osoba nauczyciela pojawia się w życiu każdego człowieka i - co się z tym wią- że - także w jego świadomości, bardzo wcześnie. Już na etapie przedszkola (obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego obejmuje już dzieci pięcioletnie) młody człowiek styka się z osobą nauczyciela. Dziecko spotyka nauczyciela w szkole podstawowej, gimnazjalnej, ponadgimnazjalnej, czy w końcu na studiach wyższych. Obowiązek szkolny w Polsce dotyczy dzieci od 5. roku życia do ukończenia 18. roku życia i uzyskania pełnoletności. Z wiekiem dziecka obraz nauczyciela podlega przeobrażeniu. Spotyka się ono z różnymi nauczycielami, charakterami, sposobami prowadzenia zajęć; różny jest też poziom zainteresowania nauczyciela jego uczniami. Także z wiekiem młodego człowieka zmieniają się jego oczekiwania i wymagania względem nauczyciela. Wydaje się więc, że kwestia roli nauczyciela w dzisiejszym świecie nabiera znaczenia szczególnego, również ze względu na to, że razem ze światem zmienia się system edukacji, którego nauczyciel jest nieodłączną częścią. We współczesnym świecie rośnie tempo życia, a młodzi ludzie mają problem z odnalezieniem się, określeniem swojego miejsca i roli w świecie (szczególnie gdy wchodzą w etap samodzielności i dorosłości). Dzisiejszy świat wymusza na nauczycielach nieustanne dokształcanie (studia podyplomowe, kursy, szkolenia), a wszystko to dla dobra dzieci i samorozwoju. Wydaje się, że nauczyciel powinien umieć myśleć twórczo, pomagać swoim uczniom w samodzielnym myśleniu (wyzwalać je), aktywizować ich, by sami podejmowali działania. Dobry nauczyciel to taki, który posiada szerokie zainteresowania (niekoniecznie związane z jego zawodem), potrafi przekazać wiedzę w sposób interesujący dla uczniów, posiada wszechstronne umiejętności interpersonalne i potrafi (a może bardziej chce) znaleźć wspólny język ze swoimi podopiecznymi. Niewątpliwie dobrym nauczycielem jest ten, który swoich uczniów traktuje w sposób podmiotowy, partnerski i słucha ich uwag, przyjmuje ich krytykę. Nauczyciel ma być przewodnikiem i obrońcą swoich uczniów. Powinien zapewniać im poczucie bezpieczeństwa w szkole. Uczniowie powinni mieć świadomość, że zawsze mogą liczyć na swojego wychowawcę. Władza nauczyciela nad uczniami ukazuje się w takim jego działaniu, które ma na celu kształtowanie osobowości uczniów, wskazywanie pożądanych spo- łecznie (i akceptowanych) zachowań. To nauczyciel, w dużej mierze, przygotowuje uczniów do życia w rodzinie i w społeczeństwie. Występuje w roli doradcy ucznia, pomocnika, obrońcy, czasem stając się dla uczniów wzorem do naśladowania, autorytetem czy też mentorem Ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C.167/168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyd. 1. pt.: Różnice indywidualne studentów jako problem pedagogiczny nauczycieli akademickich.
Bibliogr. s. 161-164.
Praca w drugim wydaniu zawiera jedenaście rozdziałów, literaturę źródłową i siedem załączników ściśle związanych z jej treścią. W treści poszczególnych rozdziałów starałem się podawać przykłady różnic indywidualnych, przejawiające się głównie u uczniów średnich szkół zawodowych, studentów i nauczycieli, w tym szczególnie nauczycieli akademickich. Praca - mimo jej wyraźnego poszerzenia - zawiera najważniejsze (zdaniem jej autora) informacje o różnicach indywidualnych cech człowieka, ich źródłach, przejawach i znaczeniu w życiu, rozwoju i działaniu ludzkim.Praca przeznaczana jest głównie dla studentów wszystkich kierunków studiów, a szczególnie studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, oraz nauczycieli akademickich i nauczycieli szkół średnich nieposiadających głębszego przygotowania psychologicznego i pedagogicznego do pracy z młodzieżą, studentami studiów dziennych, wieczorowych, zaocznych i korespondencyjnych.ze Wstępu
1. PODSTAWOWE POJĘCIA * 1.1. Kreacjonizm * 1.2. Ewolucjonizm * 1.3. Człowiek * 1.4. Różnice indywidualne * 2. ISTOTA I KATEGORIE RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH * 2.1. Pojęcie różnic indywidualnych * 2.2. Główne kategorie różnic indywidualnych * 2.3. Kryteria podziału różnic indywidualnych * 2.4. Główne źródła różnic indywidualnych * 2.5. Zakres różnic indywidualnych * 2.6. Trwałość różnic indywidualnych * 2.7. Przejawy różnic indywidualnych * 2.8. Społeczne znaczenie różnic indywidualnych * 2.9. Metody poznawania różnic indywidualnych * 2.10. Psychologiczna ocena różnic indywidualnych * 3. BIOLOGICZNE RÓŻNICE INDYWIDUALNE * 3.1. Pojęcie różnic biologicznych * 3.2. Przejawy różnic biologicznych * 3.3. Kulturowe konsekwencje różnic biologicznych * 3.4. Złożoność biologicznych różnic indywidualnych * 4. TEMPERAMENTALNE RÓŻNICE INDYWIDUALNE * 4.1. Pojęcie różnic temperamentalnych * 4.2. Źródła różnic temperamentalnych * 4.3. Rodzaje różnic temperamentalnych * 4.4. Przejawy różnic temperamentalnych * 4.5. Refleksje ogólne o indywidualnych różnicach temperamentalnych * 5. INTELEKTUALNE RÓŻNICE INDYWIDUALNE * 5.1. Pojęcie różnic intelektualnych * 5.2. Źródła różnic intelektualnych * 5.3. Rodzaje różnic intelektualnych * 5.3.1. Różnice w odbiorze wrażeń * 5.3.2. Różnice w spostrzeganiu i spostrzegawczości * 5.3.3. Różnice w uwadze i koncentracji * 5.3.4. Różnice w pamięci i zapamiętywaniu * 5.3.5. Różnice w myśleniu i jego właściwościach * 5.3.6. Różnice w mowie ludzkiej * 5.3.7. Różnice w wyobraźni i wyobrażeniach * 5.3.8. Różnice w fantazji i fantastyce * 5.3.9. Różnice w ogólnej sprawności umysłowej * 5.3.10. Różnice w zdolnościach i uzdolnieniach specjalnych * 5.3.11. Różnice w zainteresowaniach i zamiłowaniach * 5.3.12. Różnice w aspiracjach i planach życiowych * 5.3.13. Różnice w wiedzy osobistej i umiejętnościach * 5.3.14. Różnice światopoglądowe * 5.3.15. Zróżnicowanie ludzkiej świadomości * 5.4. Refleksje ogólne o indywidualnych różnicach intelektualnych * 5.5. Wyniki badań różnic indywidualnych * 5.5.1. Postawa i typ jako cechy osobowości * 5.5.2. Zainteresowania i zamiłowania jako cechy osobowości * 5.5.3. Zdolności i uzdolnienia jako cechy osobowości * 5.5.4. Wiedza osobista jako składnik osobowości * 5.6. Metody poznawania intelektualnych różnic indywidualnych * 6. UCZUCIOWE I EMOCJONALNE RÓŻNICE INDYWIDUALNE * 6.1. Uczucia czy emocje? * 6.2. Związek przeżywania i oceniania z poznawaniem * 6.3. Znaczenie uczuć i emocji w życiu młodzieży i dorosłych * 6.4. Zaburzenia życia uczuciowo-popędowego * 6.5. Kształtowanie uczuć i emocji (wskazania ogólne) * 6.6. Wyniki badań różnic cech studentów * 6.7. Ogólne wskazania dla nauczycieli * 7. OSOBOWOŚCIOWE RÓŻNICE INDYWIDUALNE * 7.1. Pojęcie i różnice osobowości * 7.2. Zdolności, uzdolnienia, talent i genialność jako składniki osobowości * 7.3. Temperament i typy temperamentów jako składniki osobowości * 7.4. Zainteresowania i zamiłowania jako składniki osobowości * 7.5. Charakter i cechy charakteru jako składniki osobowości * 7.5.1. Stosunek człowieka do innych ludzi * 7.5.2. Stosunek człowieka do samego siebie * 7.5.3. Stosunek człowieka do świata * 7.6. Postawy i nastawienia jako składniki osobowości * 7.7. Wiadomości i umiejętności jako składniki osobowości * 7.8. Światopogląd jako składnik osobowości * 7.9. Zawodowa osobowość człowieka * 7.9.1. Wprowadzenie * 7.9.2. Pojęcie i składniki osobowości zawodowej * 7.9.3. Charakterystyka składników osobowości zawodowej * 7.9.4. Kształtowanie cech osobowości zawodowej * 7.9.5. Funkcjonowanie osobowości zawodowej * 7.9.6. Doskonalenie osobowości zawodowej * 7.9.7. Poznawanie osobowości zawodowej * 7.9.8. Obciążenia psychofizyczne uczniów szkół zawodowych i dorosłych pracujących * 7.9.9. Osobowość zawodowa nauczyciela * 8. INDYWIDUALNE RÓŻNICE W DZIAŁANIU * 8.1. Pojęcie różnic w działaniu * 8.2. Rodzaje różnic w działaniu * 8.3. Przejawy różnic w działaniu * 8.4. Skutki różnic w działaniu * 9. INDYWIDUALNE RÓŻNICE W MĄDROŚCI * 9.1. Pojęcie mądrości * 9.2. Główne przejawy mądrości * 9.3. Mądrość nauczycieli akademickich i studentów * 10. INDYWIDUALNE RÓŻNICE W STYLACH ŻYCIA * CZŁOWIEKA DOROSŁEGO * 10.1. Pojęcie "człowieka dorosłego" i "dojrzałego" * 10.2. Style życia człowieka dorosłego * 10.3. Działanie jako dominujący przejaw życia człowieka dorosłego * 11. OGÓLNE WSKAZANIA DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH WYNIKAJĄCE Z INDYWIDUALNYCH * RÓŻNIC STUDENTÓW * LITERATURA ŹRÓDŁOWA * ZAŁĄCZNIKI * Załącznik 1. Kategorie inteligencji i stopnie niedorozwoju umysłowego * (Dzieci. Młodzieży. Dorosłych) * Załącznik 2. Rozkład wyników I.I. w dużej próbie * Załącznik 3. Różnice w dominacji ocen cech osobowości kobiet i mężczyzn * Załącznik 4. Dominacja ocen cech osobistych studentów trzech kierunków studiów * Załącznik 5. Słownik określeń różnic indywidualnych cech osobowości * Załącznik 6. Kwestionariusz K.M.C., 2013 * Załącznik 7. Pomocniczy słownik terminologiczny i skrótowych zapisów * terminów złożonych (wybór)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Na grzb. oznaczono jako: XVII/3.
Tekst częśc. czes., ukr. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang., niem., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17589 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
(.) Studia zebrane w prezentowanym tomie obejmują szeroki zakres problemów dotyczących funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Podejmowane zagadnienia są zbiorem wielowymiarowym, ukazującym rozwój i funkcjonowanie osób z ograniczoną sprawnością z perspektywy studiów uniwersyteckich, kształcenia, wychowania i rehabilitacji w przestrzeni szkoły i przedszkola. Zostały one osadzone w pespektywie pedagogicznej, psychologicznej, lingwistycznej, medycznej, socjologicznej, co umożliwia wieloaspektowy ogląd oraz prezentację różnych punktów widzenia, toteż tematyka prezentowanej książki należy do zróżnicowanych. Jedynym wątkiem wspólnym prezentowanych rozdziałów jest niepełnosprawność, a właściwie jej skutki w postaci wygenerowania swoistych sytuacji, w różnych przestrzeniach społecznych (.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17849 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z VI Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Gospodarka, zmiany, zarządzanie", 7 grudnia 2018 r., Sosnowiec.
Bibliografia przy rozdziałach.
Część tekstu w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy rozdziałach.
"Nowoczesne koncepcje zarządzania" to monografia zrealizowana jako pokłosie VI Międzynarodowej Konferencji Naukowej GOSPODARKA - ZMIANY - ZARZĄDZANIE 2018, zadania finansowanego w ramach umowy numer 745/P-DUN/2018 (Działalność Upowszechniająca Naukę). Tematyka monografii została wyraźnie ukierunkowana na problemy związane z ekonomicznymi aspektami zarzadzania, "zarzadzania zmianami", z uwzględnieniem innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw i nowych wyzwań innowacyjnej przedsiębiorczości. Najważniejsze problemy, na które zwrócono uwagę, to zarzadzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym środowisku oraz społeczne aspekty jego funkcjonowania.
WSTĘP * Rozdział 1 * Ján Porvazník, The holistic management model in global environment * Rozdział 2 * Marek Andrzej Żur, Prosumpcja jako proces optymalizowania * konsumpcji i trend implikujący gospodarkę współdzieloną * Rozdział 3 * Larysa Garmider, Nataliya Bidnenko, The development of personnel * potential of the enterprise as a social and economic process * Rozdział 4 * Teresa Myjak, Różnorodność pokoleniowa pracowników wobec zmian w przedsiębiorstwie * Rozdział 5 * Zuzana Skorková, Organizational and human resource * strategy in Slovak and Hungarian companies * Rozdział 6 * Ivana Ljudvigová, Inner motivation, autonomy, * human relations and ethics as basic elements of current leadership in organizations * Rozdział 7 * Damian Kocot, Droga od tożsamości do wizerunku * Rozdział 8 * Katarzyna Stefaniuk, Rada nadzorcza a rozwój innowacyjności korporacji * Rozdział 9 * Agnieszka Butor-Keler, Ochrona konsumentów * w sektorze bankowym jako przejaw społecznej odpowiedzialności biznesu * Rozdział 10 * Tomasz Ogrodnik, Skarbnik korporacyjny * - jak skutecznie zarządzać działem finansowym * Rozdział 11 * Marta Piłka, Zarządzanie jakością - ujęcie retrospektywne * Rozdział 12 * Małgorzata Dendera-Gruszka, Anna Korczak, Informacja rynkowa * wpływająca na zarządzanie łańcuchami dostaw * Rozdział 13 * Lilianna Wojtynek, Ryszard Budzik, Zarządzanie bezpieczeństwem * zwierząt w procesie transportu drogą powietrzną * Rozdział 14 * Andrzej Kupich, Ladislav Vaškovič, Stan i perspektywy * słowackich przedsiębiorstw w opinii biznesu. Raport z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 34,30 zł
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Dla archeologów, konserwatorów zabytków, muzealników, pracowników administracji rządowej i samorządowej, prawników, nauczycieli akademickich, poszukiwaczy zabytków.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Książka niniejsza jest zbiorem artykułów, w których Autorzy podjęli próbę przedstawienia zjawiska poszukiwania zabytków i obrotu nimi, widzianego z perspektywy: organów publicznych powołanych do ochrony zabytków, organów ścigania przestępstw przeciwko zabytkom, uczestników rynku obrotu zabytkami oraz samych poszukiwaczy. Nakreślona została sylwetka ,,poszukiwacza", który poszukuje i wydobywa zabytki nielegalnie. Zjawisko poszukiwania zabytków i obrotu nimi ukazane zostało w świetle obowiązujących - jak również dopiero projektowanych - uregulowań administracyjnoprawnych, karnoprawnych oraz cywilnoprawnych. Niejednokrotnie autorzy artykułów postawili sobie za cel odpowiedź na pytanie, czy obowiązujące regulacje prawne są adekwatne do aktualnie obserwowanego w praktyce zjawiska legalnego/nielegalnego poszukiwania zabytków i obrotu nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 33,58 zł
Książka
W koszyku
Według BNPol online numer ISBN błędnie przypisany.
Bibliografia, netografia i akty prawne na stronach [165]-175.
Dla muzealników, kuratorów wystaw, konserwatorów zabytków, prawników, pracowników administracji rządowej i samorządowej, archeologów, prywatnych kolekcjonerów, nauczycieli akademickich, studentów.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Oddawana do rąk Czytelników publikacja pt. ,,Muzea. Aspekty praktyczne i prawne" jest zbiorem opracowań poświęconych różnym problemom związanym z funkcjonowaniem muzeów. Książka została podzielona na dwie części: ,,Aspekty prawne" i ,,Zagadnienia praktyczne". W części pierwszej zamieszczono artykuły naukowe poświęcone: dostępności zbiorów muzealnych oraz ich ochronie; digitalizacji muzealiów; zagadnieniom prawnoautorskim nieodłącznie towarzyszącym ekspozycjom muzealnym; tajemnicy przedsiębiorstwa w muzeach; ponownemu wykorzystywaniu informacji sektora publicznego w działalności muzeów, a także sprawowaniu nadzoru i kontroli nad muzeami. Przedstawiono również prawne regulacje dotyczące muzeów w Hiszpanii. Druga część książki zawiera komunikaty i poświęcona jest w całości zagadnieniom praktycznym. Z części praktycznej Czytelnicy mogą czerpać wiedzę na temat: muzeum otwartego, urzeczywistniającego się w reliktach olkuskich murów obronnych i synagogi; zagrożeń, wyzwań i szans stojących przed olkuskimi muzeami społecznymi; pozyskiwania i wykorzystywania funduszy zewnętrznych dla muzeów z programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Bardzo interesujące i cenne dla Czytelników mogą okazać się także rozważania na temat roli małych zbiorów muzealnych w kształtowaniu lokalnej tożsamości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 347 (1 egz.)
Kaucja: 33,88 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [158]-166.
Niniejsza monografia jest próbą syntetycznego opisu i krytycznej oceny działań polskiej administracji publicznej w obszarze zarządzania kryzysowego w warunkach epidemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2, ze szczególnym uwzględnieniem okresu tzw. pierwszej fali pandemii, a zatem okresu przypadającego na miesiące wiosenne 2020 roku. Autorzy przedstawią wybrane działania i zaniechania państwa, wpisujące się w aktywność związaną z przeciwdziałaniem kryzysowi i reagowaniem na jego przejawy, próbując odpowiedzieć na pytanie: na ile owe działania były zgodne z regułami nowoczesnego zarządzania kryzysowego? W tym kontekście zaprezentowane i omówione zostaną wyniki badania "Wybrane aspekty zarządzania epidemią SARS-CoV-2 w percepcji pracowników sektora ochrony zdrowia", zrealizowanego przez Instytut Nauk o Zarządzaniu i Jakości Wyższej Szkoły Humanitas, pod kierunkiem Michała Kaczmarczyka. Celem badania było poznanie opinii lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarek, elektroradiologów i menedżerów ochrony zdrowia na temat wybranych elementów procesu zarządzania sytuacją kryzysową związaną z epidemią COVID-19. Badanie, o charakterze ogólnopolskim, przeprowadzono w okresie od 20 kwietnia do 20 maja 2020 roku z wykorzystaniem metody ankietowej bezosobowej oraz metody wywiadu pogłębionego. Przedmiotowe badanie dotyczyło tylko niektórych aspektów zarządzania epidemią i nie odnosiło się do całokształtu działań administracjipaństwowej w tym zakresie. Z tych też powodów niniejsza monografia nie macharakteru kompleksowej analizy i oceny wszystkich elementów strategii antykryzysowej państwa, ale poświęca uwagę kilku wybranym zagadnieniom, takim jak przygotowanie i wdrożenie wybranych procedur antykryzysowych, zapewnienie zabezpieczenia logistycznego dla systemu ochrony zdrowia czy komunikacja kryzysowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58474 (1 egz.)
Kaucja: 31,94 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-227, wykaz aktów prawnych s. 228-229, wykaz orzecznictwa s. 228.
Dla pracowników socjalnych.
http://www.humanitas.edu.pl/resources/upload/dokumenty/Wydawnictwo/Spis
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17702 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [111]-116.
Wstęp: Współczesność z jej żywiołowością i turbulentnymi zmianami wymaga coraz większego przywiązywania wagi do społecznych aspektów funkcjonowania organizacji. W warunkach organizacji, których "core bussines" opiera się na tworzeniu i przekazywaniu wiedzy, "społeczna tkanka" relacji organizacyjnych odgrywa zasadniczą rolę w kształtowaniu jej efektywności komunikacyjnej. Duża zmienność sytuacyjna, dynamika przeobrażeń w technologiach komunikacyjnych oraz inne nastawienia mentalne i przyjmowane paradygmaty zachowań powodują, że znajomość kultury organizacyjnej, jej orientacji oraz idących za tym pakietów postaw i działań staje się elementem istotnym w koordynacji strategii społecznego komunikowania się uczelni wyższych w odniesieniu do otoczenia oraz bezpośrednio w samych uczelniach. Kultura organizacyjna jest zjawiskiem wysoce złożonym. Nie jest ona przy tym odseparowana od innych elementów organizacji. Wielokierunkowe relacje ze strategiami personalnymi, otoczeniem oraz wewnętrznymi podsystemami powoduje, że nie poddaje się ona łatwo analizie. Duża część relacji i zależności jest niewidocznych, czasami nieuświadomionych wręcz, a przez to trudnych do obserwacji i jednoznacznego zdiagnozowania. Kultura organizacyjna decyduje o sposobie i tempie dokonywania zmian, wzorcach komunikacji i metodach rozwiązywania problemów, przy występującej niepewności w odniesieniu do skuteczności podejmowanych działań, przy częstokroć braku poprawnej interpretacji wszystkich elementów tworzących organizacje. Poprzez zaakceptowanie w organizacji wzorców postaw i zachowań członkowie organizacji mogą planować i przewidywać swoje działania. Kultura organizacyjna może determinować przyjęcie i wdrożenie konkretnych rozwiązań zarządczych, które z kolei mogą wpływać na wzorce komunikowana się. Do wyzwań, które towarzyszą procesowi wprowadzania zmian, należy zaliczyć opór członków organizacji wobec tego co nowe i niepoznane na początku; opór ten prowadzi do wytworzenia silnych barier mentalnych przed wprowadzaniem nowych form komunikowania się oraz wykorzystywania do tego celu mediów społecznościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 32,72 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej